OTOMOTO Insights częścią najważniejszej analizy rynku EV 
- PEVO Index

OTOMOTO Insights częścią najważniejszej analizy rynku EV - PEVO Index

Powiększająca się flota samochodów elektrycznych w Polsce, stale rosnąca infrastruktura ładowania pojazdów i zmieniający się rynek wtórny pojazdów BEV - tego typu dane będzie można znaleźć w nowej odsłonie comiesięcznego podsumowania “Polish EV Outlook Index” (PEVO Index) - przygotowywanego wspólnie przez OTOMOTO, PSPA i IBRM Samar. Niedługo po premierze pierwszego, kwartalnego raportu rynkowego OTOMOTO Insights, platforma, wykorzystując swoją bazę danych, włącza się do współtworzenia najważniejszej i najbardziej kompleksowej analizy rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce.

Z najnowszego zestawienia “PEVO Index” wynika, że w listopadzie br. zarejestrowano w Polsce prawie 1,9 tys. nowych, osobowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV), a najwięcej punktów ładowania funkcjonuje w Warszawie (579), Gdańsku, Szczecinie i Poznaniu. Analiza, oparta na danych OTOMOTO, uwzględnia też zmiany na rynku wtórnym - w ostatnim roku liczba ogłoszeń sprzedaży używanych pojazdów zeroemisyjnych wzrosła niemal 3-krotnie.

  • Liczba ogłoszeń dotyczących sprzedaży używanych samochodów elektrycznych w ujęciu rok do roku rośnie naprawdę spektakularnie, ale musimy pamiętać, że kluczowa jest tu niska wartość bazowa. Samochody elektryczne są stosunkowo młode na rynku – zwłaszcza, jeśli przyrównamy ich wiek do średniej całego parku samochodów w Polsce, która przekroczyła już 14 lat. Obserwując rynek i tempo rejestracji nowych elektryków przewidujemy, że wyraźna fala zainteresowania pojawi się także w segmencie aut używanych BEV i bardzo się cieszę, że śledząc kolejne aktualizacje PEVO Index, będziemy mogli na bieżąco odnosić się do tego tematu - mówi Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO.

OTOMOTO od lat opracowuje dane i dzieli się wiedzą o zachowaniach tych, którzy poszukują samochodu oraz sprzedających pojazdy w Polsce. Analizuje sytuację na rynku motoryzacyjnym, odnosząc dane własne oraz dane o rejestracjach pojazdów w Polsce do krajowego i globalnego otoczenia makroekonomicznego oraz do sytuacji geopolitycznej. Raporty przygotowywane przez OTOMOTO (jak np. OTOMOTO Insights albo Internetowy Samochód Roku) oraz te powstające we współpracy z najważniejszymi podmiotami związanymi z motoryzacją, pozwalają wyciągać wnioski na temat kondycji polskiego rynku, potrzeb i preferencji Polaków oraz umożliwiają podejmowanie optymalnych decyzji w oparciu o najświeższe dane.

  • Dziś kluczem do budowania skutecznej strategii biznesowej jest nie tylko dostęp do danych, ale efektywne ich wykorzystywanie poprzez zestawianie ze sobą informacji z wielu źródeł, wyciąganie wniosków i tworzenie na tej podstawie kompletnego obrazu rynku. Wyznaczane na tej podstawie cele, elastycznie dostosowywane do zmieniającej się rzeczywistości, pozwalają osiągać często spektakularne rezultaty. Właśnie po to, by wspierać wszystkich aktywnie działających na rynku motoryzacyjnym zdecydowaliśmy się tworzyć raport OTOMOTO Insights, a także z pełnym przekonaniem włączamy się do tworzenia “PEVO Index” - raportu, który z miesiąca na miesiąc pokazuje dynamikę zmian w sektorze elektromobilności - mówi Agata Filipowska, Data Strategist w OTOMOTO.

„Polish EV Outlook” to najważniejsza, najbardziej kompleksowa analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. Teraz raport debiutuje w zupełnie nowej odsłonie. Dzięki współpracy PSPA, IBRM Samar oraz OTOMOTO powstał „PEVO Index” – cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, infograficznej formie. Dotychczas obszerny raport “PEVO Index” od PSPA, publikowany od 5 lat, prezentował przekrojowy zbiorczy, roczny obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu e-mobility na sektor elektroenergetyczny.

PEVO_Index_2023-11.jpg 663 KB

 

Więcej o OTOMOTO

OTOMOTO to wiodący w Polsce ogłoszeniowy portal motoryzacyjny. W 2021 roku każdym miesiącu odwiedza go średnio prawie 8 milionów internautów, którzy poszukują w nim samochodów, motocykli, pojazdów użytkowych i maszyn ciężkich. Generują przy tym niespełna 400 milionów odsłon (Gemius).