OC do kredytu na samochód nawet za 0 złotych

OC do kredytu na samochód nawet za 0 złotych

OTOMOTO Pay oferuje możliwość uzyskania nawet 100% dopłaty do OC samochodu, w maksymalnej wysokości 1300 zł. Opcję skorzystania z pokrycia ubezpieczenia otrzymają wszyscy klienci, którzy skorzystają z kredytu na samochód w wysokości od 18 tysięcy do 100 tysięcy złotych. Z rozwiązania można skorzystać od początku lutego, a umożliwia to współpraca OTOMOTO Pay z firmą udzielającą kredytów Cofidis i porównywarką ubezpieczeń Punkta. Oferta obowiązuje do 31 lipca 2024 roku.

Obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne OC stanowi stały, niezbędny koszt, który co roku ponosi każdy właściciel samochodu. W momencie zakupu pojazdu - zwłaszcza wtedy, gdy potrzebne jest zewnętrzne finansowanie, liczy się każda złotówka, a według danych Punkta, dla nowo ubezpieczanych pojazdów średnie OC w 4 kw. 2023 wynosiło 812 zł, a tylko w skali roku, średni koszt polisy wzrósł o 50 zł.

Z badania przeprowadzonego na grupie 300 klientów OTOMOTO Pay w październiku 2023 roku ​ wynika, że już 41% osób, było negatywnie zaskoczonych wysokością składki OC dla ich samochodu, a 42% badanych przed zakupem samochodu wyliczało wysokość składki na ubezpieczenie. ​ Według szacunków porównywarki ubezpieczeń Punkta, opartych o średnie wyceny ubezpieczenia OC na samochód w 2023 roku, z pełnego pokrycia ubezpieczenia będzie mogło skorzystać nawet 96% klientów kwalifikujących się do skorzystania z oferty OTOMOTO Pay.

  • Możliwość pokrycia ubezpieczenia OC samochodu w przypadku skorzystania z finansowania za pomocą kredytu przyspiesza i upraszcza proces wyboru samochodu. Poszukujący samochodu niechętnie wyceniają ubezpieczenie przed zakupem auta, bo proces wyceny wymaga uzupełnienia bardziej szczegółowych danych niż wniosek o uzyskanie finansowania za pośrednictwem naszej platformy. Świadomość, że niezależnie od wyboru, OC pojazdu zostanie pokryte, pozwala podejmować swobodne i tym bardziej satysfakcjonujące decyzje - mówi Mariusz Berski, Head of Financing Offer w OTOMOTO Pay.

OC nawet za 0 złotych na samochód zakupiony ze wsparciem finansowania z OTOMOTO Pay można uzyskać wykorzystując voucher na ubezpieczenie wydawany wraz z kredytem na zakup auta z udzielonym przez Cofidis. Voucher o wartości 1300 zł do wykorzystania w Punkta otrzymają wszyscy, których udzielony w Cofidis kredyt, uzyskany za pośrednictwem OTOMOTO Pay w okresie między 15 stycznia a 31 lipca 2024 roku, zmieści się w zakresie od 18 tysięcy do 100 tysięcy złotych. Voucher na ubezpieczenie samochodu można wykorzystać w Punkta w ciągu 90 dni od jego otrzymania.

Ci, których interesuje opłacenie wyłącznie obowiązkowej składki ubezpieczenia OC pojazdu, a jej wysokość nie przekroczy 1300 zł, korzystając z oferty Cofidis i kupując ubezpieczenie w wyszukiwarce Punkta, będą mogli za pomocą vouchera w całości pokryć jego roczny koszt. W przypadku wyższej składki OC dla samochodu - osoby, które spełniają warunki skorzystania z oferty, będą mogły wykorzystać voucher na kwotę 1300 złotych na opłacenie OC ​ i dopłacić jedynie nadwyżkę.

  • Jest to dla klientów bardzo wygodne rozwiązanie pozwalające po pierwsze na możliwość opłacenia ubezpieczenia w jednym procesie, w momencie zakupu samochodu oraz pozwalające zaoszczędzić czas poświęcany na przeszukiwanie odpowiedniej oferty ubezpieczycieli - mówi Jakub Mikulski, Cofidis S.A.

Voucher na ubezpieczenie w Punkta będzie można również w pełni wykorzystać, jeśli składka OC nie przekroczy 1300 złotych, a kredytobiorca zdecyduje się jednocześnie na zakup ubezpieczenia AC. W przypadku spełnienia warunku otrzymania vouchera i sfinansowaniu pełnej składki OC w kwocie niższej niż 1300 zł, będzie możliwość dofinansowania rocznej składki autocasco do poziomu pełnej wartości vouchera (1300 zł) i dopłacenia we własnym zakresie jedynie nadwyżki na AC. Według Polskiej Izby Ubezpieczeń, choć w 2023 roku o ponad 13% spadła liczba zawartych umów na ubezpieczenie autocasco (AC), to ze względu na rosnącą wartość samochodów, kierowcy w Polsce wydali na dodatkowe ubezpieczenie samochodu ponad 15% więcej niż rok wcześniej. Nieobowiązkowe ubezpieczenie AC pozwala uniknąć m.in. nieprzewidzianych wydatków w przypadku uszkodzenia własnego samochodu, jego kradzieży, zniszczenia dokumentów lub tablicy rejestracyjnej albo utraty kluczyków.

  • Z naszych doświadczeń wynika, że zainteresowanych ubezpieczeniem autocasco jest około 20% wszystkich właściciel aut używanych. Finalnie na zakup AC decyduje się około 10%. Na ten stosunkowo niewielki odsetek największy wpływ ma cena autocasco. Nie dość, że nasza współpraca z OTOMOTO Pay i Cofidis pozwala obniżyć ten koszt, to dodatkowo, dołożyliśmy wszelkich starań żeby proces zakupu polisy - poza tym, że korzystny cenowo był łatwy, prosty i wygodny. W przypadku konieczności dopłaty do vouchera o wartości 1300 zł, dopłatę można uregulować szybką płatnością, ratami, kredytem konsumenckim lub płatnością odroczoną “buy now, pay later”. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca pozytywnie wpłynie na zwiększenie popularności ubezpieczenia autocasco w segmencie aut używanych - mówi Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu porównywarki Punkta.

OTOMOTO Pay to w pełni zintegrowane z platformą OTOMOTO narzędzie, za pośrednictwem którego można pozyskać finansowanie na zakup samochodu. Narzędzie pozwala na wybór oferty kredytowej od jednej z ponad 20 instytucji finansowych lub banków i uzyskanie (w trybie online) finansowania na zakup samochodu jeszcze przed dokonaniem transakcji - dokumenty potwierdzające zakup można dostarczyć w określonym terminie. Ponadto OTOMOTO Pay umożliwia włączenie do raty kredytu ubezpieczenia na nieprzewidziane naprawy oraz obecnie, po zacieśnieniu współpracy z multiagencją Punkta, także na OC i AC na zakupiony samochód.

Magda Worytko PR Manager, OTOMOTO
07022024_OC do kredytu na samochód nawet za 0 złotych_informacja prasowa.docx 31 KB

 

Więcej o OTOMOTO

OTOMOTO to wiodący w Polsce ogłoszeniowy portal motoryzacyjny. W 2021 roku każdym miesiącu odwiedza go średnio prawie 8 milionów internautów, którzy poszukują w nim samochodów, motocykli, pojazdów użytkowych i maszyn ciężkich. Generują przy tym niespełna 400 milionów odsłon (Gemius).