Nowy konkurs OTOMOTO: „Miliony Powodów”, by sprzedać auto i… wygrać nowe
Sprzedaż samochodu może być początkiem nowej historii – zmiany stylu życia, spełnienia marzenia o nowym modelu lub decyzji o bardziej ekonomicznej czy ekologicznej jeździe. Właśnie tę ideę wykorzystuje OTOMOTO w nowej akcji „Miliony Powodów”, która łączy prosty mechanizm konkursowy z aspektem emocjonalnym: za każdą transakcją kryje się osobista motywacja i nowy rozdział w życiu kierowcy, a teraz także szansa na zdobycie nagrody.

Uczestnicy konkursu, którzy wystawią swoje auto w serwisie, mogą wygrać jeden z dwóch SUV-ów GAC AION V lub jedną z 10 kart paliwowych ORLEN o wartości 1000 zł każda. To okazja, by połączyć codzienny proces sprzedaży z szansą na wyjątkową nagrodę – niezależnie od tego, czy kierowcy planują przesiadkę na nowszy model, zmianę na auto elektryczne, czy po prostu chcą sprzedać pojazd, który towarzyszył im przez lata. Konkurs trwa od 5 listopada do 17 grudnia 2025 roku.
Miliony użytkowników – miliony powodów
Za każdą sprzedażą samochodu stoi inna historia – o zmianie życiowych planów, dorastaniu dzieci, przeprowadzce lub chęci odkrywania świata. Dla jednych to moment pożegnania z pojazdem, który towarzyszył im przez lata, dla innych – pierwszy krok ku spełnieniu motoryzacyjnego marzenia.
To właśnie te różnorodne motywacje stały się inspiracją do stworzenia akcji „Miliony Powodów”. Jej celem jest uchwycenie prawdziwych doświadczeń, które towarzyszą decyzji o sprzedaży auta. W centrum inicjatywy stoją ludzie – kierowcy, których codzienne wybory i emocje tworzą obraz współczesnej motoryzacji w Polsce.
OTOMOTO, jedna z najchętniej wybieranych platform sprzedaży samochodów w kraju, odwiedzana miesięcznie przez ponad 13,3 mln użytkowników (Google Analytics, październik 2025), postanowiła wykorzystać potencjał tej społeczności i zaprosić kierowców do podzielenia się swoimi motywacjami.
Zadanie konkursowe jest proste: po wystawieniu auta należy odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego sprzedajesz samochód właśnie na OTOMOTO?” – w formie krótkiego tekstu, zdjęcia, filmu lub ich połączenia. Jury wybierze najbardziej kreatywne i poruszające historie.

Kampania oparta na emocjach i doświadczeniu użytkownika
Nowa akcja OTOMOTO pokazuje, jak z pozornie prostego procesu sprzedaży samochodu można stworzyć angażujące doświadczenie marketingowe, w którym to użytkownicy stają się głosem marki.
– Sprzedaż auta to często moment zmiany i ważna decyzja życiowa. W kampanii „Miliony Powodów” oddajemy więc głos kierowcom. Tworzymy przestrzeń, w której historie użytkowników platformy OTOMOTO wybrzmią. Każdy ma inny powód, ale łączy ich jedno – zaufanie do miejsca, w którym sprzedają samochód – mówi Łukasz Stawecki, Senior Marketing Manager OTOMOTO.
Kampania łączy zasięgową komunikację digital z działaniami angażującymi społeczność – treści tworzone przez uczestników mogą zostać wykorzystywane w kanałach marki, podkreślając autentyczność i różnorodność powodów, dla których Polacy sprzedają swoje samochody.
– Emocje, wspomnienia i powody, dla których kierowcy decydują się sprzedać auto, pokazują, jak ważną częścią codziennego życia jest motoryzacja. Konkurs to doskonała okazja, by przyjrzeć się temu, co dziś motywuje naszych klientów. Jesteśmy bardzo ciekawi tych historii – dodaje Łukasz Stawecki.
Emocje, zasięg i dane
Akcja wpisuje się w strategię OTOMOTO. Platforma motoryzacyjna już od kilku lat rozwija komunikację wokół autentycznych doświadczeń kierowców. Marka łączy emocje z analizą danych, wykorzystując informacje płynące z zachowań użytkowników, by projektować angażujące kampanie odpowiadające na ich potrzeby.
„Miliony Powodów” to projekt, który pozwala spojrzeć na motoryzację oczami samych kierowców. Wnioski płynące z tych historii pomagają OTOMOTO tworzyć jeszcze bardziej dopasowane rozwiązania dla użytkowników i rozwijać platformę w odpowiedzi na oczekiwania rynku.
Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy:
- Dodać ogłoszenie sprzedaży auta na OTOMOTO między 5 listopada a 17 grudnia 2025 roku,
- Wypełnić formularz zgłoszeniowy na Milionypowodow.pl,
- Odpowiedzieć na pytanie konkursowe i zaakceptować regulamin.
Każde ogłoszenie to szansa na wygraną, co naturalnie wspiera większą aktywność użytkowników i wzrost liczby nowych ofert w serwisie.

2025.11_Miliony powodów_IP.docx
DOCX 22 KB
Miliony Powodów konkurs OTOMOTO.webp
WEBP 111 KB
Kalina Stawiarz
O OTOMOTO
OTOMOTO działa w Polsce od 2004 roku i jest częścią Grupy OLX – globalnej sieci serwisów ogłoszeniowych, w której skład wchodzą także m.in. Autovit w Rumunii i Standvirtual w Portugalii, a także OLX czy Fixly. Współpraca w ramach grupy pozwala na wymianę doświadczeń i wdrażanie najlepszych praktyk, co wzmacnia rozwój platformy na rynkach lokalnych. Z OTOMOTO korzysta co miesiąc prawie 14 milionów użytkowników, poszukujących samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych oraz części motoryzacyjnych.
OTOMOTO tworzy ekosystem narzędzi wspierających obie strony rynku motoryzacyjnego. Kupującym oferuje rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i komfort wyboru – od raportów historii pojazdu i ocen sprzedających, po zdalne inspekcje techniczne i weryfikację danych w CEPiK. Sprzedającym zapewnia narzędzia do promocji i rozwoju biznesu, zarówno w segmencie aut używanych, jak i nowych, wspierając profesjonalizację i podnoszenie jakości rynku. Jednocześnie platforma pełni rolę źródła wiedzy o branży – regularnie publikuje raport OTOMOTO Insights, który w oparciu o dane własne i instytucji publicznych (m.in. CEPiK, GUS, NBP) prezentuje obraz kondycji rynku w Polsce i wspiera świadome decyzje zakupowe oraz biznesowe.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, transparentności i zaufaniu budowanemu wśród użytkowników OTOMOTO stało się nie tylko jedną z wiodących motoryzacyjnych platform ogłoszeniowych w Polsce, ale także aktywną społecznością kierowców i sprzedających oraz partnerem w rozwoju nowoczesnej i zrównoważonej mobilności.