Skip to Content

Niespodzianki w raporcie Internetowy Samochód Roku 2018

OTOMOTO prezentuje 8. edycję raportu ISR

Czy samochód roku można znaleźć w internecie? Jaki klucz doboru i grupę badawczą zastosować, by osiągnąć wiarygodny wynik? Odpowiedź wbrew pozorom jest bardzo prosta. Jeśli ranking jest oparty o trendy tworzone przez 10 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, to trudno o wątpliwości. Serwis OTOMOTO, we współpracy z Instytutem Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, zaprezentował raport, w którym przedstawia - czasem zaskakujące - wyniki popularności samochodów w 2018 roku.

Moto-marzenia

- Każdy kierowca ma odmienne potrzeby i u każdego z nas inne samochody wywołują dreszcz emocji. Jednak analiza pokazuje, że niektóre samochody wywołują większe zainteresowanie i odnotowują znacznie więcej wyświetleń, w porównaniu z pozostałymi - mówi Lukas Draginas, dyrektor zarządzający OTOMOTO.

Właśnie dlatego analitycy serwisu stworzyli odpowiedni algorytm, który wskaże samochód najbardziej pożądany, wywołujący największe zainteresowanie. W dwóch słowach: samochód marzeń. A okazuje się, że kochamy marzyć. Modelem, którego dowolne ogłoszenie oglądane było 14,81 razy częściej niż średnia dla modeli samochodów nowych na OTOMOTO, był… Rolls Royce Phantom. To auto wiedzie zdecydowany prym w najczęściej wyświetlanych ogłoszeniach.

Przedstawiciele serwisu poszli nawet o krok dalej. Ciekawostką jest, że w raporcie przeczytamy również o najpopularniejszych oldtimerach i prawdziwych bestiach, czyli samochodach, których moc sięga nawet 1500 koni mechanicznych. W zestawieniach nie brakuje modeli Bugatti, Chevroleta, McLarena, Porsche, czy Rolls Royce’a.

Trendy na rynku motoryzacyjnym

W raporcie Internetowy Samochód Roku 2018 nie brakuje również stałych zestawień przedstawiających trendy obowiązujące na rynku motoryzacyjnym. Podobnie jak w poprzednich latach, o miano najpopularniejszego auta używanego wyszukiwanego w OTOMOTO stoczyły BMW serii 3, Audi A4 i Volkswagen Golf. Niespodzianką natomiast okazały się wyniki w kategorii samochodów nowych. Do klasyfikacji szturmem wdarła się bowiem Dacia Duster, a na pozostałych pozycjach nie zabrakło istotnych przetasowań.

- Rejestracje aut marek popularnych stanowią 85,96% ogólnej liczby zarejestrowanych pojazdów. Warto zauważyć, że segment marek premium rósł (+13,64%) w ubiegłym roku znacznie szybciej niż marek popularnych (+8,67%). Taka sytuacja to również efekt dominacji na rynku klientów firmowych - mówi Wojciech Drzewiecki prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, we współpracy z którym w tym roku raport powstał.

Tradycyjnie w publikacji przedstawione są wyniki zainteresowania pojazdami dostawczymi do 3,5 tony. Bardzo ciekawie wypadają porównania najpopularniejszych modeli do popularności samych marek. Roszady pomiędzy producentami zauważalne są zarówno w kategorii samochodów nowych, jak i używanych. Raport zawiera także dane stosunkowo najmłodszej części moto-świata, czyli samochodami napędzanymi silnikami elektrycznymi. Oczywiście w zestawieniu z trudnymi do pokonania rywalami, czyli silnikami spalinowymi.

- Analizując spadki w zainteresowaniu autami wyposażonymi w instalacje LPG prognozujemy, że w przyszłości to właśnie hybrydy i elektryki staną się alternatywą dla duetu diesel-benzyna. Ograniczenia dla parkowania aut na gaz i wahania cen tego paliwa wywołują negatywne reakcje u konsumentów, nawet tych, którzy bardzo świadomie przeliczają motoryzacyjne inwestycje - zauważa Agnieszka Czajka, Dyrektor Operacyjny OTOMOTO.

Internetowy Samochód Roku to raport, który został opublikowany już po raz ósmy. Oparty jest o analizy ruchu, tzw. “wyszukań” w serwisie OTOMOTO, który oferuje skuteczne metody sprzedaży i kupna pojazdów oraz części. Należy do Grupy OLX, która skupia serwisy OLX.pl, OTODOM.pl, OTOMOTO.pl i Fixly.pl. Po raz pierwszy w historii raport powstał również we współpracy z Instytutem Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Więcej informacji i cały Raport ISR 2018 do pobrania na stronie www.otomoto.pl/isr

Więcej o OTOMOTO

OTOMOTO to wiodący w Polsce ogłoszeniowy portal motoryzacyjny. W 2021 roku każdym miesiącu odwiedza go średnio prawie 8 milionów internautów, którzy poszukują w nim samochodów, motocykli, pojazdów użytkowych i maszyn ciężkich. Generują przy tym niespełna 400 milionów odsłon (Gemius).