Nadchodzą zmiany na rynku ogłoszeń motoryzacyjnych

Przygotowania do potencjalnego wzrostu na rynku samochodów używanych w Polsce oraz otwarcie na Ukrainę to wyzwania dla branży motoryzacyjnej na najbliższą przyszłość. To ważna informacja dla klientów biznesowych i indywidualnych sprzedawców samochodów.

W 2017 roku sprzedano w naszym kraju 483 tysiące nowych samochodów. To wynik o 16% lepszy w porównaniu z 2016 rokiem. Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, informuje z kolei, że w 2017 roku względem 2016 aż o 13,1% wzrosła branża wynajmu długoterminowego samochodów. Tradycyjny leasing ma się również dobrze. Dlatego specjaliści z wiodącego w Polsce serwisu ogłoszeń motoryzacyjnych, czyli OTOMOTO, prognozują wzrost na samochody używane.

„Trzeba pamiętać, że samochody leasingowane i brane w wynajem długoterminowy w ubiegłym roku maksymalnie za 3 lata wrócą na rynek jako te używane. Spodziewamy się kolejnej fali wzrostów” - mówi Agnieszka Czajka, dyrektor operacyjny OTOMOTO.

Wśród zmian, jakie czekają wystawiających ogłoszenia motoryzacyjne jest też ta, związana z zakończeniem eksportu ogłoszeń z OTOMOTO na Allegro.  Rozdzielenie oferty nastąpi do końca czerwca i jest konsekwencją wcześniejszych kroków biznesowych oraz sprzedaży udziałów w Allegro.pl sp. z o.o. (dawniej Grupa Allegro sp. z o.o.). To naturalny proces przy zmianach właścicielskich.

„Jak wynika z naszych badań, wśród osób posiadających prawo jazdy aż 54% wymienia serwis OTOMOTO jako ten, na którym szukaliby samochodu lub części do niego. Ogłoszenia na Allegro były więc tylko dodatkiem. Zasoby, które dotąd angażowaliśmy we współpracę z Allegro, będą teraz przeznaczane na zwiększenie potencjału naszych serwisów, by liczba ogłoszeń dla naszych klientów na naszych stronach jeszcze wzrastała” - mówi Piotr Grzemski, brand manager OTOMOTO.

W tej chwili na OTOMOTO zamieszczonych jest ponad 600 tys. aktywnych ogłoszeń samochodów, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych, pojazdów specjalistycznych oraz części samochodowych, w tym prawie 280 tysięcy ogłoszeń samochodów używanych.

„OTOMOTO to serwis specjalistyczny, dedykowany rynkowi motoryzacyjnemu. Profesjonalni sprzedawcy nigdzie indziej nie znajdą takich narzędzi czy rozwiązań informatycznych, które wspierają ich sprzedaż. A poszukujący i kupujący oczekują przede wszystkim dużej liczby, wysokiej jakości ogłoszeń i możliwości znalezienia wymarzonego samochodu. To daje im OTOMOTO” – podkreśla Agnieszka Czajka.

Wiodąca w kraju platforma ogłoszeń z samochodami używanymi i nowymi oraz częściami do nich, chce nadać nowy kierunek rozwoju branży. Planuje otwarcie na rynki zagraniczne, w tym na Ukrainę.

„Najwięcej odwiedzin strony OTOMOTO, poza Polską mamy z Ukrainy. Później są Niemcy, dalej Wielka Brytania” - podsumowuje Piotr Grzemski z OTOMOTO.

Stąd serwis OTOMOTO planuje wkrótce włączenie klientom biznesowym, możliwości eksportu ich ogłoszeń na ukraiński serwis Grupy OLX.

„Widzimy wielki potencjał w tym rynku. To nasz ukłon w stronę tych, którzy umieszczają na OTOMOTO wiele ogłoszeń. Jesteśmy po rozmowach z naszymi klientami biznesowymi i wiemy, że otwarcie na Ukrainę jest naprawdę oczekiwaną zmianą, dającą nowe możliwości” - dodaje Piotr Grzemski.

Dodajmy, że polski rynek ogłoszeń wyraźnie rośnie w siłę. Jak wynika z badań Gemius/PBI z kwietnia tego roku serwisy Grupy OLX miały ponad 3 miliardy 300 milionów odsłon. Lepszy wynik klikalności w Polsce zanotowały tylko Google i Facebook!

 

Więcej o OTOMOTO

OTOMOTO to największa w Polsce baza ofert dealerów i komisów samochodowych. Dla setek tysięcy klientów indywidualnych OTOMOTO to z kolei przyjazny i skuteczny serwis ogłoszeń motoryzacyjnych, który – w zależności od potrzeby – sprzeda lub znajdzie odpowiedni pojazd. Co minutę pojawia się średnio 5 nowych ofert. Najwięcej z nich to samochody osobowe, które stanowią główną kategorię serwisu. Poszukujący znajdą również tysiące ogłoszeń w kategoriach motocykle i quady, pojazdy dostawcze i ciężarowe, maszyny budowlane i rolnicze oraz części. W październiku 2018 roku serwis odwiedziło 7 023 060 realnych użytkowników, którzy wygenerowali 329 675 271 odsłon (PBI/Gemius).