mOTO TEMAT: Polacy chętniej niż rok temu planują zakup samochodu - 
Agnieszka Czajka rozmawia z prezesem PZPM, Jakubem Farysiem

mOTO TEMAT: Polacy chętniej niż rok temu planują zakup samochodu - Agnieszka Czajka rozmawia z prezesem PZPM, Jakubem Farysiem

Po kilku latach kryzysu spowodowanego przerwami w łańcuchach dostaw oraz wysoką inflacją, na rynku motoryzacyjnym czuć optymizm, a Polacy coraz częściej deklarują otwartość na zakup nowego auta. Dane potwierdzają nastroje konsumentów - sprzedaż samochodów osobowych w 2023 roku była nawet kilkanaście procent wyższa niż w rok wcześniej. Rynek czekają jednak zmiany dotyczące coraz mocniejszej ekspansji modelu agencyjnego w sprzedaży samochodów oraz zwrotu w kierunku elektromobilności. O wyzwaniach, przed którymi stoją wszyscy uczestnicy rynku, z Jakubem Farysiem, prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w trzecim odcinku formatu mOTO TEMAT rozmawiała Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO. Patronem medialnym cyklu jest Business Insider Polska.

mOTO TEMAT to cykl rozmów Agnieszki Czajki z ekspertami ze świata motoryzacji. Spotkania krążą wokół kondycji rynku, dominujących trendów i kierunków zmian w branży oraz wyzwań, związanych nie tylko z wdrażaniem prawa, ale także ze społeczną akceptacją nowości.

Agnieszka Czajka, od ponad trzech lat General Manager OTOMOTO, z branżą motoryzacyjną jest związana od ponad dekady. Wcześniej w ramach Volkswagen Group Polska prowadziła zespoły sprzedażowe odpowiedzialne za markę Porsche. Bogate doświadczenie i holistyczne spojrzenie na dane pochodzące z OTOMOTO pozwala jej na strategiczne łączenie priorytetów kupujących i sprzedających samochody oraz bieżącą analizę potrzeb wszystkich uczestników rynku.

Gośćmi poprzednich odcinków cyklu byli Katarzyna Sobótka, ekspertka w dziecinie elektromobilności i innowacji w energetyce oraz Maciej Mazur, prezes PSPA i prezydent AVERE. ​ W trzeciej odsłonie, wraz z Jakubem Farysiem, prezesem PZPM, Agnieszka Czajka porusza temat kondycji polskiego rynku motoryzacyjnego i jego perspektyw w najbliższych miesiącach i latach. Ważnym tematem odcinka są także wyzwania, przed którymi stanie branża w związku z jeszcze silniejszym zwrotem w kierunku onlinowej sprzedaży samochodów oraz gotowość - nie tylko infrastruktury, ale także społeczeństwa na przesiadkę do pojazdów elektrycznych.

  • Rozmowy z najwyższej klasy ekspertami rynku to zawsze wielka przyjemność i mam nadzieję, że dla odbiorców naszego wideocastu, podobnie, jak dla mnie, to także duża inspiracja. Choć wszyscy działamy w tej samej branży, doświadczenia dają nam zupełnie inną perspektywę i sądzę, że właśnie to stanowi największy walor “mOTO TEMATU” - mówi Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO i prowadząca wideocast.

Jakub Faryś gościem trzeciego odcinka wideocastu mOTO TEMAT

Osią trzeciego odcinka mOTO TEMATU (powstającego pod patronatem Business Insider Polska) była ocena obecnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym i dyskusja o zmianach, które czekają branżę w przyszłości - zarówno w perspektywie najbliższego roku, jak i dłuższym okresie. Prowadząca program Agnieszka Czajka i jej gość zgodnie przyznali, że w stosunku do poprzedniego roku, wyraźnie widać ożywienie na rynku - zarówno w zakresie podaży, jak i popytu. Jakub Faryś przewiduje - a jednocześnie życzy tego wszystkim uczestnikom rynku – że pozytywny trend pozostanie widoczny również w nadchodzącym 2024 roku.

W dłuższej perspektywie rynek czeka wiele zmian podyktowanych wprowadzaniem nowej legislacji, zgodnej z wymogami UE, czy zmianą modelu sprzedaży samochodów. Odpowiedzi na pytania m.in. o to, czy polski rynek jest wystarczająco dojrzały i wyposażony w narzędzia, by odpowiedzieć na wymogi europejskie oraz jak zmieni się rola dealerów samochodów, można znaleźć słuchając całej rozmowy Agnieszki Czajki i Jakuba Farysia, dostępnej na YT OTOMOTO: https://www.youtube.com/watch?v=UWE6gmpNtR0.

29112023_mOTO TEMAT Polacy chętniej niż rok temu planują zakup samochodu_informacja prasowa.docx 30 KB
Magda Worytko PR Manager, OTOMOTO

 

Więcej o OTOMOTO

OTOMOTO to wiodący w Polsce ogłoszeniowy portal motoryzacyjny. W 2021 roku każdym miesiącu odwiedza go średnio prawie 8 milionów internautów, którzy poszukują w nim samochodów, motocykli, pojazdów użytkowych i maszyn ciężkich. Generują przy tym niespełna 400 milionów odsłon (Gemius).