mOTO TEMAT: Polacy chętniej niż rok temu planują zakup samochodu - ​
Agnieszka Czajka rozmawia z prezesem PZPM, Jakubem Farysiem

Po kilku latach kryzysu spowodowanego przerwami w łańcuchach dostaw oraz wysoką inflacją, na rynku motoryzacyjnym czuć optymizm, a Polacy coraz częściej deklarują otwartość na zakup nowego auta. Dane potwierdzają nastroje konsumentów - sprzedaż samochodów osobowych w 2023 roku była nawet kilkanaście procent wyższa niż w rok wcześniej. Rynek czekają jednak zmiany dotyczące coraz mocniejszej ekspansji modelu agencyjnego w sprzedaży samochodów oraz zwrotu w kierunku elektromobilności. O wyzwaniach, przed którymi stoją wszyscy uczestnicy rynku, z Jakubem Farysiem, prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w trzecim odcinku formatu mOTO TEMAT rozmawiała Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO. Patronem medialnym cyklu jest Business Insider Polska.

mOTO TEMAT to cykl rozmów Agnieszki Czajki z ekspertami ze świata motoryzacji. Spotkania krążą wokół kondycji rynku, dominujących trendów i kierunków zmian w branży oraz wyzwań, związanych nie tylko z wdrażaniem prawa, ale także ze społeczną akceptacją nowości.

Agnieszka Czajka, od ponad trzech lat General Manager OTOMOTO, z branżą motoryzacyjną jest związana od ponad dekady. Wcześniej w ramach Volkswagen Group Polska prowadziła zespoły sprzedażowe odpowiedzialne za markę Porsche. Bogate doświadczenie i holistyczne spojrzenie na dane pochodzące z OTOMOTO pozwala jej na strategiczne łączenie priorytetów kupujących i sprzedających samochody oraz bieżącą analizę potrzeb wszystkich uczestników rynku.

Gośćmi poprzednich odcinków cyklu byli Katarzyna Sobótka, ekspertka w dziecinie elektromobilności i innowacji w energetyce oraz Maciej Mazur, prezes PSPA i prezydent AVERE. ​ W trzeciej odsłonie, wraz z Jakubem Farysiem, prezesem PZPM, Agnieszka Czajka porusza temat kondycji polskiego rynku motoryzacyjnego i jego perspektyw w najbliższych miesiącach i latach. Ważnym tematem odcinka są także wyzwania, przed którymi stanie branża w związku z jeszcze silniejszym zwrotem w kierunku onlinowej sprzedaży samochodów oraz gotowość - nie tylko infrastruktury, ale także społeczeństwa na przesiadkę do pojazdów elektrycznych.

  • Rozmowy z najwyższej klasy ekspertami rynku to zawsze wielka przyjemność i mam nadzieję, że dla odbiorców naszego wideocastu, podobnie, jak dla mnie, to także duża inspiracja. Choć wszyscy działamy w tej samej branży, doświadczenia dają nam zupełnie inną perspektywę i sądzę, że właśnie to stanowi największy walor “mOTO TEMATU” - mówi Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO i prowadząca wideocast.

Jakub Faryś gościem trzeciego odcinka wideocastu mOTO TEMAT

Osią trzeciego odcinka mOTO TEMATU (powstającego pod patronatem Business Insider Polska) była ocena obecnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym i dyskusja o zmianach, które czekają branżę w przyszłości - zarówno w perspektywie najbliższego roku, jak i dłuższym okresie. Prowadząca program Agnieszka Czajka i jej gość zgodnie przyznali, że w stosunku do poprzedniego roku, wyraźnie widać ożywienie na rynku - zarówno w zakresie podaży, jak i popytu. Jakub Faryś przewiduje - a jednocześnie życzy tego wszystkim uczestnikom rynku – że pozytywny trend pozostanie widoczny również w nadchodzącym 2024 roku.

W dłuższej perspektywie rynek czeka wiele zmian podyktowanych wprowadzaniem nowej legislacji, zgodnej z wymogami UE, czy zmianą modelu sprzedaży samochodów. Odpowiedzi na pytania m.in. o to, czy polski rynek jest wystarczająco dojrzały i wyposażony w narzędzia, by odpowiedzieć na wymogi europejskie oraz jak zmieni się rola dealerów samochodów, można znaleźć słuchając całej rozmowy Agnieszki Czajki i Jakuba Farysia, dostępnej na YT OTOMOTO: https://www.youtube.com/watch?v=UWE6gmpNtR0.

29112023_mOTO TEMAT Polacy chętniej niż rok temu planują zakup samochodu_informacja prasowa.docx

DOCX 30 KB

Magda Worytko

PR Manager, OTOMOTO

 

Udostępnij

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OTOMOTO

O OTOMOTO

OTOMOTO działa w Polsce od 2004 roku i jest częścią Grupy OLX – globalnej sieci serwisów ogłoszeniowych, w której skład wchodzą także m.in. Autovit w Rumunii, Standvirtual w Portugalii, a także OLX czy Fixly. Współpraca w ramach grupy pozwala na wymianę doświadczeń i wdrażanie najlepszych praktyk, co wzmacnia rozwój platformy na rynkach lokalnych. Z OTOMOTO korzysta co miesiąc prawie 14 milionów użytkowników, poszukujących samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych oraz części motoryzacyjnych.

OTOMOTO tworzy ekosystem narzędzi wspierających obie strony rynku motoryzacyjnego. Kupującym oferuje rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i komfort wyboru – od raportów historii pojazdu i ocen sprzedających, po zdalne inspekcje techniczne i weryfikację danych w CEPiK. Sprzedającym zapewnia narzędzia do promocji i rozwoju biznesu, zarówno w segmencie aut używanych, jak i nowych, wspierając profesjonalizację i podnoszenie jakości rynku. Jednocześnie platforma zapewnia wiedzę o branży – regularnie publikuje raport OTOMOTO Insights, który w oparciu o dane własne i instytucji publicznych (m.in. CEPiK, GUS, NBP) prezentuje obraz kondycji rynku w Polsce i wspiera świadome decyzje zakupowe oraz biznesowe.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, transparentności i zaufaniu budowanemu wśród użytkowników OTOMOTO stało się nie tylko jedną z wiodących motoryzacyjnych platform ogłoszeniowych w Polsce, ale także aktywną społecznością kierowców i sprzedających oraz partnerem w rozwoju nowoczesnej i zrównoważonej mobilności.

Kontakt

otomoto.pl