Legenda amerykańskiej motoryzacji… w rzepaku- "Prawdziwe historie" OTOMOTO po raz piąty

Ponad 5,5 metra długości, wersja cabrio, skórzana tapicerka, chromowane wykończenia i charakterystyczny pomruk silnika - gdyby nie otaczające pola rzepaku i malownicze krajobrazy Kujaw, podróż Cadillakiem Eldorado z 1972 roku z bohaterami kolejnej odsłony prawdziwych historii, mogłaby być wyprawą słynną Route 66. Ten jeden z najbardziej amerykańskich samochodów w Polsce to nie jedyny międzynarodowy akcent najnowszych “Prawdziwych historii” OTOMOTO. O tym, że podróże zmieniają życie i kształtują marzenia, pod pretekstem niespodzianki na Dzień Matki, wspólnie opowiadają Yoskel i jego teściowa - pani Irena - właścicielka wyjątkowego modelu samochodu.

Klasyka motoryzacji w pełnej słońca, wielokulturowej historii pani Ireny - matki dwóch dorosłych córek, która dzięki zięciowi pokochała amerykańskie Cadillaki, od Dnia Matki jest dostępna na YouTube. OTOMOTO już piąty raz dzieli się “Prawdziwymi historiami” samochodów i ich właścicieli. We wszystkich spotach cyklu występują wyłącznie autorzy ogłoszeń dostępnych na platformie - obecni właściciele wystawionych na sprzedaż samochodów, ​ bez doświadczenia w wystąpieniach przed kamerą.

Piąta odsłona “Prawdziwych historii” przenosi widzów o kilkanaście lat wstecz. Główna bohaterka - pani Irena, wspomina pierwsze spotkanie z zięciem, łącząc je ze swoją pierwszą w życiu przejażdżką Cadillakiem. Wyprawa na Kubę pod wieloma względami była dla niej przełomowa - jak sama mówi, zyskała syna, ale też zakochała się… w Cadillacu.

  • Yoskel wynajął Cadillaca, którym jechałam jak królowa na ich ślub. Wtedy postanowiłam, że muszę mieć takie auto - bardzo mi się podobało… ale Yoskel też! - z uśmiechem wspomina pani Irena.

Legenda amerykańskiej motoryzacji

Cadillac to marka z ponad stuletnią historią. Jej początków należy szukać w małym warsztacie Henrego Lelanda w Detroit, który potem został przejęty przez koncern GM. Bohaterem spotu jest model Eldorado z 1972 roku. Pod jego maską znajduje się ​ silnik o pojemności 8,2 litra i mocy 192/340KM, który potrzebuje 9,7 sekundy, żeby rozpędzić się do 100 km/h. Jego prędkość maksymalna to około 180 km/h. Średnie spalanie w modelu z najnowszego filmu OTOMOTO wynosi niemal 25 litrów na 100 km, a pojemność baku przekracza 100 litrów paliwa. ​ Eldorado ma około 5,6 metra długości, a rozstaw osi wynosi 3,2 metra.

Niestety samochód okazał się być początkiem końca tej marki z segmentu premium. Nietrafione inwestycje w projekt auta jeszcze bardziej prestiżowego odbiły się szczególnie mocno na tej generacji. 9. generacja nie wniosła nic innowacyjnego w porównaniu do 8., a tymczasem na rynku pojawił się Lincolny Mark 3 i 4 - mniejsze, ale za to nowocześniejsze stylistycznie i technicznie. Jednocześnie w Europie zaczęły powstawać takie pojazdy jak Mercedes S czy BMW 7, które pod wieloma względami wyprzedzały Cadillaca. Nie zmienia to faktu, że dla wielu fanów motoryzacji Cadillac pozostaje ikoną motoryzacji.

 

Z Kuby na Kujawy... Cadillakiem

W najnowszych “Prawdziwych historiach” OTOMOTO kadry z przejażdżki po malowniczych, sąsiadujących z polami kwitnącego rzepaku drogach przeplatają się z archiwalnymi zdjęciami ze ślubu Yoskela i Eweliny - córki pani Ireny. Główna bohaterka filmu opowiada o swoich emocjach związanych z pierwszą w życiu przejażdżką Cadillakiem.

  • Po raz pierwszy od początku cyklu “Prawdziwe historie” w filmie pojawiają się dwa samochody. Na pierwszym planie pozostaje wystawiony w OTOMOTO model Eldorado. Samochód sprowadzony kilka lat temu przez panią Irenę i Yoskela do Polski. W wideo pojawia się także starsza wersja tego klasyka - Cadillac ze ślubnego korowodu, poruszającego się ulicami Havany - mówi Patrycja Pawłowska, social media lead w OTOMOTO, pomysłodawczyni cyklu “Prawdziwe historie”.

Yoskel i pani Irena razem opowiadają o sprowadzeniu samochodu ze Stanów Zjednoczonych, a także pracy i sercu włożonym przez lata w jego utrzymanie. Wspominają też o jego specyfice - przekraczającej 8 litrów pojemności silnika, która wiąże się z bardzo wysokim zużyciem paliwa. Dobrze znając charakterystykę modelu, zgodnie poszukują pasjonata, który zadba o Cadillaca w przyszłości.

  • Samochód dla wielu osób to znacznie więcej niż środek transportu. To często spełnione marzenie, z którym przez lata wiążą się kolejne wspomnienia i wyjątkowe emocje. “Prawdziwe historie” pozwalają nam zobaczyć, że OTOMOTO jest miejscem, które może łączyć pasjonatów poszukujących nowego właściciela dla swojego samochodu z osobami, które wiedzą, jak zadbać o prawdziwe, motoryzacyjne perełki. W końcu, jak powiedział Yoskel, bohater naszego cyklu - “the car belongs to the road” - mówi Agnieszka Czajka, general manager OTOMOTO.

 

Piąta odsłona kampanii wizerunkowej OTOMOTO

Motywem przewodnim cyklu “Prawdziwe historie” OTOMOTO jest ujęcie w formie wideo tego, co stoi za ogłoszeniami publikowanymi na platformie. Bohaterami każdego z odcinków są właściciele wystawionych na sprzedaż samochodów. ​ Cykl zapoczątkowała wyświetlona na Facebooku ponad ​ 13 milionów razy świąteczna kampania z Wartburgiem, która zyskała 14 400 polubień i 1500 komentarzy na Facebooku i Instagramie oraz osiągnęła wynik 2,8 mln obejrzeń na Youtube. Kampania została nagrodzona w wielu konkursach branżowych, m.in. Złote Spinacze, Kreatura i Golden Arrows. Kolejne odsłony kampanii były poświęcone równie wyjątkowym modelom samochodów: Maluchowi, Toyocie 4-Runner i DeLoreanowi.

  • Pomysł, od którego wyszliśmy tworząc pierwsze „Prawdziwe historie”, oparty na skupieniu na autentycznych historiach użytkowników sprawdza się w każdej z kolejnych osłon cyklu i konsekwentnie buduje zaufanie do marki OTOMOTO. W spotach nie występują aktorzy, nie ma napisanych wcześniej dialogów, a dłuższy, niż standardowy format pozwala przedstawić pełną opowieść z zachowaniem odpowiedniego tempa narracji. Dzięki temu widzowie mają szansę poczuć prawdziwe emocje towarzyszące bohaterom - mówi Paweł Ostrowski, Strategy Director w MADOGZ.

Nowy spot z cyklu „Prawdziwe historie” od 26 maja, będzie emitowany w interencie na platformach Facebook, Instagram, TikTok i YouTube. Kampanii będą towarzyszyć dodatkowe działania promocyjne w mediach społecznościowych i internecie, w tym osadzony kontekstowo konkurs z okazji Dnia Matki. Za koncept kreatywny i koordynację social mediów, a także produkcję spotu oraz kampanii odpowiada agencja MADOGZ. Reżyserem spotu jest Jan Foryś, a za zdjęcia odpowiada dom produkcyjny Lucky Luciano.

Magda Worytko

PR Manager, OTOMOTO

 

 

 

Udostępnij

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OTOMOTO

O OTOMOTO

OTOMOTO działa w Polsce od 2004 roku i jest częścią Grupy OLX – globalnej sieci serwisów ogłoszeniowych, w której skład wchodzą także m.in. Autovit w Rumunii, Standvirtual w Portugalii, a także OLX czy Fixly. Współpraca w ramach grupy pozwala na wymianę doświadczeń i wdrażanie najlepszych praktyk, co wzmacnia rozwój platformy na rynkach lokalnych. Z OTOMOTO korzysta co miesiąc prawie 14 milionów użytkowników, poszukujących samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych oraz części motoryzacyjnych.

OTOMOTO tworzy ekosystem narzędzi wspierających obie strony rynku motoryzacyjnego. Kupującym oferuje rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i komfort wyboru – od raportów historii pojazdu i ocen sprzedających, po zdalne inspekcje techniczne i weryfikację danych w CEPiK. Sprzedającym zapewnia narzędzia do promocji i rozwoju biznesu, zarówno w segmencie aut używanych, jak i nowych, wspierając profesjonalizację i podnoszenie jakości rynku. Jednocześnie platforma zapewnia wiedzę o branży – regularnie publikuje raport OTOMOTO Insights, który w oparciu o dane własne i instytucji publicznych (m.in. CEPiK, GUS, NBP) prezentuje obraz kondycji rynku w Polsce i wspiera świadome decyzje zakupowe oraz biznesowe.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, transparentności i zaufaniu budowanemu wśród użytkowników OTOMOTO stało się nie tylko jedną z wiodących motoryzacyjnych platform ogłoszeniowych w Polsce, ale także aktywną społecznością kierowców i sprzedających oraz partnerem w rozwoju nowoczesnej i zrównoważonej mobilności.

Kontakt

otomoto.pl