Jak nie przeżyć traumy w trakcie i po zakupie auta?

Jak nie przeżyć traumy w trakcie i po zakupie auta?

Nowa Kampania OTOMOTO w mediach RASP

Nie kupujesz kota w worku, kupujesz samochód. O ile to proces stresujący, a konsument próbujący odnaleźć się w gąszczu ofert jest targany skrajnymi emocjami, o tyle... da się te emocje kontrolować i podejmować racjonalne decyzje. To główne przesłanie rozpoczętej w październiku kampanii OTOMOTO. Celem działań jest podniesienie świadomości wartości płynących ze sprawdzenia numeru VIN w trakcie procesu zakupu samochodu. Platformą komunikacji są media grupy Ringier Axel Springer Polska.

- Zależy nam na zbudowaniu przekonania, że weryfikacja historii pojazdu jest jedną z kluczowych aktywności jeszcze na etapie poszukiwania auta. Możliwość zdobycia wiedzy o tym, co działo się z samochodem w przeszłości pozwala bowiem zminimalizować efekt “zakupu kota w worku” i potencjalnej traumy, która się za nim kryje. Jesteśmy przekonani, że podniesienie poziomu transparentności i obalanie stereotypów na rynku moto w Polsce to jedne z najważniejszych wyzwań na najbliższe lata. Stawiamy się w roli eksperta i zaufanego doradcy, któremu zależy na tym, by potencjalni właściciele czterech kółek świadomie podejmowali swoje decyzje zakupowe - mówi Łukasz Borowicz, PR Manager OTOMOTO.

Sama kampania jest jednym z filarów szeroko zakrojonej narracji OTOMOTO dotyczącej upowszechniania wiedzy o VIN i potrzebie weryfikowania historii pojazdu przed dokonaniem zakupu. W październiku serwis opublikował raport* stworzony we współpracy z Kantar Polska, na potrzeby którego przeprowadzono obszerne badanie opinii publicznej.

Na podstawie raportu, jak i wielu innych wartościowych analiz rynku moto powstały treści w serwisie samochodybeztajemnic.onet.pl. Artykuły, materiały wideo, czy quizy w przystępny sposób poszerzają wiedzę czytelników. Grupą docelową są nie tylko moto-maniacy, dlatego publikacje trafią do internautów odwiedzających zarówno Auto-Swiat.pl, jak i Onet.Facet, Onet.Kobieta, czy lifestylowy serwis Noizz.

- Ponadto postawiliśmy na nieszablonowe rozwiązanie. Za sprawą trzech zabawnych, dość abstrakcyjnych i przerysowanych spotów chcemy sprowokować internautów przede wszystkim do refleksji nad zachowaniami, które są dla nas bardzo charakterystyczne w momencie oględzin wybranego auta i do zbudowania przekonania o konieczności sprawdzania historii pojazdu na etapie jego poszukiwania. Spoty oraz content zgromadzony w serwisie akcji dystrybuujemy szeroko w kanałach SM (FB oraz YT), a także serwisach grupy z segmentu lifestyle i moto - mówi Aneta Nemeth, Project Manager koordynujący komunikację po stronie Ringier Axel Springer Polska.

Kampania i serwis samochodybeztajemnic.onet.pl powstały we współpracy OTOMOTO, redakcji Onet i Auto Świat oraz domu mediowego UM. Za przygotowanie strategii i koncepcji odpowiada Media Impact - biuro reklamy Ringier Axel Springer Polska. Za koncept kreatywny spotów odpowiada Marek Dorobisz (Dyrektor kreatywny w Ringier Axel Springer Polska), a spoty przygotował dom produkcyjny 16na9 Film Studio.

*Raport OTOMOTO i Kantar Polska: "Polacy nie chcą już czekać. Pragną natychmiastowej transparentności. Jak asymetria informacji wpływa na współczesny rynek motoryzacyjny w Polsce?" Link do raportu >>>

Więcej o OTOMOTO

OTOMOTO to platforma umożliwiająca skuteczną i wygodną sprzedaż oraz poszukiwanie pojazdów. W miesiącu publikowanych jest średnio 250 tysięcy ogłoszeń, co oznacza że co minutę w serwisie pojawia się 5 nowych ofert.

Najwięcej z nich dotyczy samochodów osobowych, ale poszukujący znajdą tu również tysiące ogłoszeń w kategoriach motocykle i quady, pojazdy dostawcze i ciężarowe, maszyny budowlane i rolnicze oraz części.

W 2019 roku roku serwis odwiedzało średniomiesięcznie ponad 7,1 mln internautów, którzy generowali średnio niespełna 350 mln odsłon portalu w każdym miesiącu (PBI/Gemius).