Grajcie w Trasoumilacze! ​
- OTOMOTO zachęca do odstawienia elektroniki w podróży

Słowne domino, język robotów czy nazwy miejscowości? OTOMOTO wybierając znane gry słowne i zabawy w skojarzenia, zachęca do wspólnej, rodzinnej rozrywki podczas podróży na wakacje. Propozycje gier i zabaw z dziećmi, w których mogą uczestniczyć nie tylko najmłodsi, ale także skupieni na prowadzeniu samochodu rodzice, są alternatywą dla wielogodzinnego wpatrywania się w ekran smartfonów i tabletów podczas jazdy. Akcja “Trasoumilacze “ ruszyła 16 lipca, a jej ambasadorką jest Natalia Kukulska - wokalistka, spędzająca wiele godzin w podróży podczas tras koncertowych i zaangażowana w promowanie dobrych wzorców mama.

Wielogodzinne podróże samochodem, pociągiem albo samolotem - nie tylko podczas wakacji - często skłaniają do poszukiwania odpowiedzi na nudę w urządzeniach elektronicznych. OTOMOTO w wakacyjnej akcji “Trasoumilacze”, wspierając budowanie relacji dziecko-rodzic podczas rodzinnych podróży, pod lupę bierze pomysły na słowne zabawy z dziećmi w trasie, które są źródłem rozrywki dla całej rodziny i sposobem na wynurzenie się poza cyfrowy świat. Do rodzinnego grania zachęca Natalia Kukulska w serii krótkich filmów, emitowanych w internecie oraz w dźwiękowych spotach radiowych.

  • Ruszając z wakacyjną akcją “Trasoumilacze” chcemy zwrócić uwagę, że czas podczas podróży można spędzić naprawdę kreatywnie, zachowując nie tylko bezpieczeństwo podczas jazdy - poprzez przestrzeganie przepisów, zapinanie pasów i korzystanie z fotelików dla dzieci, a także zachowując cyfrowy detoks. W gry słowne mogą zaangażować się wszyscy pasażerowie i kierowca, bez konieczności ciągłego zerkania w ekran smartfona. Jestem przekonany, że wspólna zabawa, do której zaprasza Natalia Kukulska sprawi, że wspólne podróże staną się jeszcze przyjemniejsze, a godziny spędzane w trasie miną błyskawicznie - mówi Łukasz Juskowiak, head of marketing, OTOMOTO.

W ramach akcji “Trasoumilacze” OTOMOTO proponuje wybór 6 zabaw opartych na skojarzeniach albo grach słownych - w ramach wspólnego spędzania czasu w podróży można m.in. “układać” słowne domino, dokładając kolejne słowa rozpoczynające się na ostatnią literę poprzedniego, odgadywać zwierzaki, zadając precyzyjne pytania jednemu z graczy albo snuć wymyślone historie na temat pochodzenia nazw mijanych miejscowości. Natalia Kukulska tłumaczy zasady każdej z 6 gier w krótkich filmach, które będą dostępne na Youtube, mediach społecznościowych OTOMOTO oraz w kanale marki na Spotify. Dodatkowo spoty z instrukcją gier, czytaną przez ambasadorkę akcji do końca wakacji będą emitowane w największych stacjach radiowych - m.in. RMF FM, RMF MAXXX, Radio Zet, Antyradio, Radio Złote Przeboje czy Eska. Wszystkie gry wraz z opisami ich przebiegu dostępne są także w zakładce “Trasoumilacze” na Motopedii.

Badania mówią, że tablety i smartfony coraz częściej trafiają w ręce najmłodszych - według danych z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej z zeszłego roku, dzieci swój pierwszy smartfon otrzymują najczęściej w wieku 7-10 lat. A według raportu “Brzdąc w sieci – zjawisko korzystania z urządzeń mobilnych przez dzieci w wieku 0-6 lat” kontakt z elektroniką średnio dzieci zaczynają tuż po ukończeniu 2 roku życia.

  • Warto pamiętać, że kontakt z szeroko pojętymi “ekranami”, szczególnie u najmłodszych dzieci wiąże się z silną stymulacją niedojrzałego jeszcze układu nerwowego. Z tego powodu dzieciom i młodzieży trudno jest radzić sobie z emocjami towarzyszącymi w trakcie używania smartfonów czy tabletów. Korzystanie z urządzeń elektronicznych wiąże się z przyjemnością, często stanowi źródło szybkiej gratyfikacji i może stać się z nawykowym sposobem regulowania nastroju. Tymczasem dla prawidłowego rozwoju zarówno poznawczego jak i emocjonalnego potrzebne są różnorodne doświadczenia, a przede wszystkim bezpieczne oraz akceptujące relacje z bliskimi osobami. Gry i zabawy w gronie najbliższych podczas podróży mogą być świetną okazją do pobudzania wyobraźni i kreatywności, ćwiczenia pamięci czy koncentracji, jak również przyczynić się do wzmacniania relacji rodzinnych - podkreśla Daria Wiernek, psycholog dziecięcy.

Akcja Trasoumilacze ruszyła 16 lipca i do końca wakacji będzie promowana w kanałach mediów społecznościowych OTOMOTO, na kanale Spotify marki, w radiu. Spoty wideo z udziałem Natalii Kukulskiej będą emitowane także na ekranach w pociągach PKP Intercity - Flirt, obsługujących połączenia na wakacyjnych trasach w ramach kategorii IC. Za pomysł i realizację kampanii odpowiada agencja MADOGZ.

20072023_Grajcie w Trasoumilacze - OTOMOTO zachęca do odstawienia elektroniki w podróży_informacja prasowa.docx

DOCX 31 KB

OTOMOTO_trasoumilacze.png

PNG 1.3 MB

Magda Worytko

PR Manager, OTOMOTO

 

Udostępnij

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OTOMOTO

O OTOMOTO

OTOMOTO działa w Polsce od 2004 roku i jest częścią Grupy OLX – globalnej sieci serwisów ogłoszeniowych, w której skład wchodzą także m.in. Autovit w Rumunii, Standvirtual w Portugalii, a także OLX czy Fixly. Współpraca w ramach grupy pozwala na wymianę doświadczeń i wdrażanie najlepszych praktyk, co wzmacnia rozwój platformy na rynkach lokalnych. Z OTOMOTO korzysta co miesiąc prawie 14 milionów użytkowników, poszukujących samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych oraz części motoryzacyjnych.

OTOMOTO tworzy ekosystem narzędzi wspierających obie strony rynku motoryzacyjnego. Kupującym oferuje rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i komfort wyboru – od raportów historii pojazdu i ocen sprzedających, po zdalne inspekcje techniczne i weryfikację danych w CEPiK. Sprzedającym zapewnia narzędzia do promocji i rozwoju biznesu, zarówno w segmencie aut używanych, jak i nowych, wspierając profesjonalizację i podnoszenie jakości rynku. Jednocześnie platforma zapewnia wiedzę o branży – regularnie publikuje raport OTOMOTO Insights, który w oparciu o dane własne i instytucji publicznych (m.in. CEPiK, GUS, NBP) prezentuje obraz kondycji rynku w Polsce i wspiera świadome decyzje zakupowe oraz biznesowe.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, transparentności i zaufaniu budowanemu wśród użytkowników OTOMOTO stało się nie tylko jedną z wiodących motoryzacyjnych platform ogłoszeniowych w Polsce, ale także aktywną społecznością kierowców i sprzedających oraz partnerem w rozwoju nowoczesnej i zrównoważonej mobilności.

Kontakt

otomoto.pl