Czwartek 28 Lipiec 2016

Jakich aut szukali Polacy w pierwszej połowie 2016 roku?

Sześć miesięcy na rynku aut używanych w podsumowaniu z wyszukiwarki największego serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. 

 

 

Pierwsza dziesiątka to niezmiennie niemieckie marki. Ostatni wyjątek od tej reguły wydarzył się w 2013 roku, kiedy w TOP 10 pojawiła się Honda Civic. W ubiegłym półroczu, tak jak w całym 2015 roku, najczęściej szukano Audi A4. I nie zapowiada się, żeby Volkswagen Passat, który był drugim najczęściej poszukiwanym autem w internecie AD 2015 mógł zagrozić liderowi. W podsumowaniu ostatnich sześciu miesięcy wypadł daleko poza podium i wylądował na piątym miejscu. Wygląda na to, że zwycięzca 4 edycji Internetowego Samochodu Roku, Volkswagen Golf znowu wraca do walki o pierwsze miejsce. Fani Skody mogą być zaskoczeni dalekim miejscem Octavii, która zamiast wspinać się z 7 miejsca, które zajęła w 2015 roku, spadła na 9 pozycję. A taki udany skok w górę zaliczyło BMW Serii 3, z szóstego na czwarte miejsce.

 

 

Prawie połowa poszukujących aut używanych wybierała auta nie starsze niż 6 lat. Kolejny popularny przedział to „do 10 lat” (25 proc. wyszukań). Najczęściej wybierane przedziały cenowe to „5000 – 10000” (21 proc.), „10000-15000” (16 proc.) oraz „15000 -20000” (12proc.)

 

 

Zdecydowanie wolimy silniki benzynowe (48 proc. wyszukań, czyli o 3 proc. więcej niż w całym 2015 roku), jedna trzecia szukających decyduje się na Diesla (32 proc.) a na LPG 18 proc.

 

 

TOP 10   najczęściej wyszukiwane auta używane

 

 

I półrocze 2016 2015 rok
1. Audi A4 1. Audi A4
2. Volkswagen Golf 2. Volkswagen Passat
3.Opel Astra 3. Volkswagen Golf
4.BMW Seria 3 4. Opel Astra
5.Volkswagen Passat 5. Audi A6
6.Audi A6 6. BMW Serii 3
7.BMW Seria 5 7. Skoda Octavia
8.Ford Focus 8. Ford Focus
9.Skoda Octavia 9. Audi A3
10.Audi A3 10. Ford Mondeo

 

 

 

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

O nas

Serwis OTOMOTO działa już od 12 lat. Jesteśmy liderem na rynku ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. Od początku naszej działalności przyświecał nam jasny cel – zadowolenie klienta. Nasz zespół to ludzie, dla których pasją jest tworzenie rozwiązań, pomagających kupować i sprzedawać pojazdy. Naszym priorytetem jest ciągły wzrost wiarygodności, dlatego nieustannie dążymy do budowania wzajemnego zaufania. OTOMOTO to nie tylko ogłoszenia. To także wiedza i unikalne statystyki, z których korzystają dziennikarze i profesjonaliści branży motoryzacyjnej.